Mensen willen mooie verhalen horen!

Mensen willen mooie verhalen horen.
Mensen willen mooie verhalen horen.

Afgelopen week heb ik een artikel geschreven over het gevaar van speelgoed dat niet is getest. Sinds enige maanden verkoop ik Rainbow Loom artikelen via mijn webwinkel Loommania.nl. Ik was vanaf dag 1 super enthousiast over het speelgoed en heb vol gas gegeven bij de  introductie van dit product in Nederland. We zijn nu een paar maanden verder en ik wordt geconfronteerd met een enorme concurrentie. Het speelgoed ligt nog net niet bij de bakker maar wel al bij A.H.; naast het snoep!

Wat ik niet begrijp is dat speelgoed zonder CE keurmerk in de winkels mag liggen. Via klanten krijg ik te horen over slechte kwaliteit, breuk en allergie waarop ik besluit een artikel te schrijven over het gevaar van ongecontroleerd speelgoed. Ik kies hierbij de negatieve benadering en schrijf over de gevaren.

Een dag later wordt ik gebeld door Hein. Na een wat stroeve start krijgen wij een gaaf gesprek en hij vertelt mij meer over de procedures zoals deze gelden op de import van goederen. Hij geeft daarnaast aan dat ik niet moet schrijven over slechte kwaliteit van een ander maar over de uitstekende kwaliteit van Rainbow Loom®.

Hij besluit ons gesprek met de opmerking: ‘Mensen zijn niet geïnteresseerd in keurmerken, ze willen mooie verhalen horen!’.

Je hebt gelijk Hein. Ik pas me aan.